fredag 13. februar 2009

"Druer er bedre en rosiner"

Jeg er ikke noe glad i å være syk, det er vel det minst underholdene og være. Hvert fall i dag som jeg faktisk gledet meg til å være på utplassering.
Men ja siden jeg først sitter her kan jeg jo skrive noe ord.

Og en ting som jeg skal skrive om i dag. :

Folk som ikke godtar den personen og kroppen de har.

Jeg begynner å bli lutalei av folk som klager over kroppen sin, som om det alltid har noe å si.
JA, for gutter er kroppen det første vi ser på når det gjelder jenter, men det betyr ikke at man skal være beinrangel heller. Druer er bedre en rosiner(hvis du som leser ser meningen). Folk som sier de så tjukke og ikke er det, har et seriøst problem. Og hvis dere tror det hjelper å slutte å spise, så er det feeeeil, det som skjer da er at kroppens immunforsvar blir svakt, og man blir enkelt og greit syk, og tro meg,
underernæring er ikke noe man vil ha. Det er FARLIG.
Jeg kan jo skrive litt om underernæring:

Underernæring er noe som forekommer som oftest på gamlehjem hvor maten enkelt og greit suger, de bruker samme krydder i alt og det gjør at man ikke smaker forkjell på kjøttkaker og fiskekaker. Dette gjør maten smakløs og folk spiser rett og slett ikke det de får. Til informasjon er det over 50% av dødsfall her i verden som kommer av underernæring, greit folk får ikke nok mat pga fattigdom osv. Underernæring fører til sykdom, og omvendt, sykdommer man kan få gir dårligere matlyst, og kroppen bruker mer aminosyrer som kroppen trenger, økt forbrenning og økt energibehov. Noe man kan få av underernæring blir kalt for NAIDS, det vil si at hvis kroppen blir angrepet av mikroorganismer vil den reagere altfor langsomt, og dette øker infeksjonsfaren drastisk. NAIDS kan også føre til lyfmevevsatrofi, som er samma man før hvis man har AIDS, men kan i motsetning til AIDS sin versjon kureres.
Håper det åpner gluggene litt hvert fall.

Folk blir så syykt påvirka av alle slankereklamene osv på TV, man tenker kanskje ikke over det, men det er overalt, og plutselig så tenker man over det, og ser kanskje på seg selv som overvektig, men det er lov til å være litt overvektig, greit å slanke seg hvis man er altfor tjukk, men det er pga det er helsefarlig, det kan føre til diabetes f.eks.

Men hvis man har så lyst til å bli "tynn", gjør det på en ordentlig måte, spis mer sunt, regelmessig osv. Eller, godta den du er, og drit i hva andre sier.
skål.

4 kommentarer:

AnnieMal^^ sa...

AMEN til det :D

R sa...

Takk, du skrev noe absolutt veldig viktig her! Takk det finnes mennesker som deg! :)

Mowna sa...

Jeg viste ikke at man ble hårete på ryggen av anoreksia?
hahhahah! Boshomb.
Og ja, veldig fint skrivd. :)

Jani sa...

hu er jo ikke sykelig tynn hu på bildet ditt? Men bra skrivd :)